tisdag 16 november 2010

Från drömmar till planering!

Nu har jag presenterat favoriterna och ni får gärna tycka till. Vi vill båda att huset ska vara något extra, ett hus där det händer lite roliga saker med både fasad och planlösning. Jag gillar alla dessa hus, men vilket hus det blir beror som sagt på var tomten kommer att ligga och sen den totala budgeten.
Dyr tomt=billigare hus och tvärtom. (tyvärr) ;-)

Jag tänker mycket på detta och det känns skönt att man har lång tid på sig. Nu kan man boka möte med husleverantörer och få offerter på de olika husen för att kunna kalkylera. Hur mycket får tomten kosta? Vi bor så pass bra här att vi inte behöver ha bråttom, men när man väl bestämt sig är det svårt att tänka på annat. :-)
Nu har jag ordnat en huspärm där jag klistar in idéer, inspiration och tips.

1 kommentar:

  1. Hej!! Vad roligt med en blogg! Kul att se era idéer och få följa era planer! Vi har ju uppenarligen lite lika smak så vi kommer säkert att kunna hjälpa varandra med inspiration!

    Vi ses snart!

    SvaraRadera