onsdag 24 november 2010

Köksdrömmar och smidd järngrind

Köket för mig är hjärtat i huset och i vårt nästa hus ska köket vara det största rummet tillsammans med vardagsrummet. I köket lagar man mat, bakar, äter, pysslar, spelar spel, fikar m.m. m.m. För mig är köket viktigare än för min sambo då han nog anser att uteplatserna är viktigast. Var går solen upp respektive ner och hur trädäcket ska utformas på snyggast sätt. Tur att vi är olika! :-)

Jag har kikat runt på olika kök och den köksleverantör som alltid vinner min kärlek är Kvänum. De har ett kök som jag kan se mig i och jag hoppas att det kan bli verklighet så småningom.
Sedan finns det andra kök som är jättefina och allt beror på hur köksbudgeten ser ut när vi väl är där.

Jag vill så gärna ha en tomt och det svåra är att jag har målat upp den i huvudet och det gör inte letandet lättare. Jag ser en stor plan tomt med en vacker ek, kanske en syrénberså, en stor perfekt gran som man kan ha utebelysning i på vintern, en liten bäck längs tomtgränsen, en timrad gammal byggnad som man kan göra om till gäststuga och en gammal vacker smidd järngrind precis vid infarten. Denna tomt ska gärna kosta runt miljonen och ligga nära tåget. :-)

Dags att sova och drömma mig bort för en stund! ZZzzZz

1 kommentar:

  1. Hej Sandra!

    Vad kul att du hittat min blogg! :)
    Hoppas allt är bra med dig och familjen.

    Spännande att ni också funderar på husbygge, det ska bli kul att läsa hur allt artar sig för er!

    Vårat husprojekt känns just nu lite "vilande" (även om de bygger för fullt i fabriken). Först var det så mycket att tänka på med tomt å allt med TOLO:n, nu när huset väl är beställt så går vi mest att väntar på att det ska bli levererat så man kan börja fundera igen vad gäller tapeter,färgsättning, elarbeten mm... Men den som väntar på nåt gott!

    jag kommer kolla in din blogg så ofta jag kan!

    Kram

    Anna-Karin

    http://varthusprojekt.blogg.se

    SvaraRadera